Прийняття ЗУ про приватну детективну діяльність в першому читанні

Прийняття ЗУ про приватну детективну діяльність
ЗАСІДАННЯ ШІСТДЕСЯТ ТРЕТЄ

Сесійний зал Верховної Ради України

12 січня 2005 року, 16.00 година

Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради

України МАРТИНЮК А.І.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні колеги!

Я бачу, що в нас є достатньо кворуму для того, щоб продовжувати нашу роботу. Тому давайте зареєструємося. Увімкніть, будь ласка, систему «Рада».

16:01:20

В залі зареєстровано 342 народних депутати, вечірнє засідання оголошую відкритим.

Так, шановні колеги, ми з вами продовжуємо обговорення питань надто важливих, які розпочали до перерви, так, як і домовилися, що 21 хвилину, тобто, щоб сім народних депутатів мали можливість взяти участь у обговоренні.

Зараз я зорієнтуюся, що тут у нас на виступ з трибуни. Покажіть мені, будь ласка, на всі ці законопроекти.

Так, зараз, дозвольте, я зорієнтуюся, хто тут…

Так, ну, будь ласка, Новак, фракція комуністів. Підготуватися Пузакову.

16:02:33

НОВАК В.М.

Фракція Комуністичної партії України, Новак Володимир, Хмельниччина.

Шановний Адам Іванович, шановні народні депутати, дорогі виборці!

Я хотів би зупинитися на двох проектах — 5380 і 5380-1. Питання, яке ми сьогодні розглядаємо, назріло давно, адже ні для кого не являється секретом, що в останні роки в Україні проводиться діяльність окремих фізичних та юридичних осіб, яку можна охарактеризувати як детективну за ознакою їх спрямованості з використанням методів розшуку.

Причому ця діяльність не регламентується ніякими законами, ніякими нормативними актами. Тому-то вважаю схвальним намагання авторів якимось чином легалізувати приватно-детективну діяльність та встановити нормативи її здійснення, адже ці суспільні відносини, які носять характер надання послуг з приватної детективної діяльності, вже цілком реально існують в нашому суспільстві. Зрозуміло, що їх потрібно узаконити.

До обох проектів, які сьогодні винесені на розгляд, є цілий ряд зауважень. З проекту випливає, що приватні детективи можуть проводити деякі дії, які є фактично оперативно-розшуковою діяльністю, наприклад, збір відомостей про особисте життя людини, та які можуть проводитися у відповідності з діючим, чинним законодавством України. Більш того, збирання відомостей про особу або її відео-, аудіозапис та фотозйомка без її попередньої згоди прямо заборонені Конституцією України та Цивільним кодексом України.

І хоча автори обох проектів декларують в детективній діяльності, тут уже говорилось, принцип соціальної справедливості, не зрозуміло, як це можна здійснити на практиці, адже детективна діяльність здійснюється на платній основі. Зрозуміло, що в житті це буде виглядати приблизно так: хто платить гроші, той й отримає інформацію, причому будь-яку і здобуту будь-якими методами, законними і незаконними. І ця інформація в подальшому може бути використана проти конкретної людини не тільки для встановлення істини в якійсь конкретній справі, а й для шантажу або для здійснення якихось інших злих намірів.

Ніяк не можна погодитися і з тим, що законопроектом передбачається право приватним детективам носити вогнепальну зброю, а також затримувати осіб, щодо яких приватний детектив має підозру у вчиненні ним злочину. Виходячи з цих положень проекту, можна зробити висновок, що ним дозволяється створення приватних озброєних структур, по суті, приватні детективні агентства перетворюються на озброєні формування з функціями правоохоронних органів. Проти кого і в чиїх інтересах може бути використана така зброя, можна тільки здогадуватися.

Думаю, що було б доцільним рекомендувати авторам обох проектів об’єднати їх, відпрацювати один закон з врахуванням зауважень, які сьогодні висловлені, і зробити один нормальний закон. Дякую за увагу.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, Пузаков. Підготуватися Черновецькому.

16:05:35

ПУЗАКОВ В.Т.

Володимир Пузаков, фракція Комуністичної партії України, Кіровоградщина.

Якщо вже говорити серйозно, то детективна діяльність є невід’ємною складовою цілісної системи сучасної розшукової діяльності в більшості країн світу. В Україні офіційно такий вид діяльності не визнано, однак послуги, що мають детективні ознаки, все ж таки надаються окремим особам та організаціям. Є ряд прикладів різноманітних зловживань при її нелегальному здійсненні, але при цьому є великий сумнів чи може приватний детектив бути доступним пересічному громадянину. Про це говорить сьогоднішній стан розшукової діяльності в Україні. На потрібний рівень потрібно поставити державну оперативно-розшукову службу, адже не секрет, що вони сьогодні працюють голими руками, навіть необхідного транспорту не мають, кадри слабо навчені, спостерігається великий відтік кадрів і в основному через відсутність технічного оснащення та низьким рівнем заробітної плати. А що нам може дати приватний детектив при такому стані злочинності та корупції? Хіба що перетягування канату. Розпочнеться витік кадрів зі складу слідчих органів.

В даних законопроектах недостатньо висвітлені цілі та завдання прийняття даного акту. У нас на сьогодні відсутні споріднені законодавчі та підзаконні акти, тому є потреба детальніше регламентувати розвиток системи детективної діяльності в країні. На сьогодні ми маємо сотні офіційно зареєстрованих справ розшуку зниклих осіб та кримінальних справ. Ці справи знаходяться роками в стані розшуку і слідства. Люди чекають кінцевого результату, а його немає, хоч там працюють спеціалісти високого класу. Тому, перш за все, нам потрібно приділити максимум уваги службам, які повинні забезпечувати громадянам України безпеку життя, створити нормальні умови для праці і життя цих служб. І комуністи з цієї трибуни неодноразово вказували на негайному вирішенні цих складних проблем. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, Черновецький. Підготуватись Яворівському.

16:08:19

ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ Л.М.

Уважаемый председательствующий! Уважаемые народные депутаты!

Христианско-либеральная партия Украины, народный депутат Черновецкий.

Я хочу сказать о том, что последние годы при старом преступном режиме сложилась самая преступная система в правоохранительных органах, особенно в МВД. Это бандиты, которые практически подмяли под себя все бандитские структуры, и занимались тем же самым, что и они. Если в Москве мы еще можем увидеть какие-то группировки, на Украине практически их не стало, потому что они все перешли на службу в МВД и занимались убийствами. Это подтверждают конкретные факты. В Вышгороде 18 человек пытали самым жестоким образом во главе с руководителем одного из охранных ведомств. О чем говорить, если на одном из комитетов руководитель Интерпола, заместитель Белоконя, который является зачинщиком преступных группировок на Украине, он мне лично в присутствие народных депутатов пообещал расстрелять меня из автомата за то, что я говорил о конкретном законопроекте. Бандюги, бандиты. Они демонстрируют бандитизм и в отношении коммунистов, и в отношении всех остальных, которые сегодня на Украине имеют счастье проживать. Я думаю, что при новой власти наконец этого ужаса не будет. Они используют оружие, используют средства специальные техники, они отрезали голову Гонгадзе, они занимаются конкретными совершенно вещами. Я в ужасе, что народных депутатов, вот и сбежал… Нет, слава Богу, вроде есть, да? И в «Нашей Украине » никого нет. Я не знаю, что делать, кто поддержит этот законопроект, безобразие, да и все. Но неужели мы останемся с ними один на один.

Вы говорите о том, это «Наша Украина», а ваша Украина фашистская и тоталитарная. Это мы хорошо знаем. Но, к стати сказать, это при вас она, вы с властью снюхались, да? И для вас, что голова у Гонгадзе отрезана, это очень хорошо. Вот, это я вам как бы говорю конкретные вещи, да, а то, что они собирают в отношении каждого гражданина конфиденциальную информацию, они все абсолютно знают, что только им, прослушивают телефоны, несанкционировано. Возбуждают уголовные дела против оппозиционных депутатов, все это было. Сегодня предлагает Юрий Анатольевич грандиозный законопроект, благородный законопроект, это лучшее, что мы можем сделать на Украине. Вся мировая общественность нас в этом поддержит. Спасибо з внимание.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Будь ласка, Яворівський, підготуватися Мельничуку.

16:11:34

ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.
Володимир Яворівський, Яворівський, Жовківський райони, блок Віктора Ющенка, шановні колеги, шановні виборці наші, дуже до речі, мені здається фраза Вольтера, яка якщо не помиляюсь, звучить так: королі знають про діяння своїх міністрів так само мало, як рогоносці знають про діяння своїх дружин. Я переконаний, що і перший, і другий так мало знають через те, що не було приватних детективів. Ми живемо з вами в дивовижному суспільстві, в якому, коли ми заводимо розмову про приватного детектива всі по тихеньку починають трястися, жахатися і вважати, що це щось таке абсолютно неприйнятне, але якщо спокійно поміркувати, то ми з вами фактично 70 років жили під наглядом цих напівприватних, напівдержавних детективів і цю функцію виконували мільйони стукачів, які доносили одні на одних і через те у нас фактично винищена була майже вся українська інтелігенція, все мисляче, що було в ті роки. Ми сьогодні повернулися знову до цього питання. Чому, тому що життя наступає нам уже на п’яти. Фактично армада цих детективів сьогодні вже діє, починаючи від Мельниченка, який нам явив обличчя влади. І ми знаємо про те, що багатоденні записи плівок, де Президент говорить про все, що тільки можна з усіма, як колись казав Ілля Сілівінський: «И он заговорил, с трудом сдерживая прекрасное слово мать», де немає жодного слова про державні справи, про міжнародну політику, про внутрішню політику, де тільки вирішуються кісь свої дрібничкові і меркантильні питання і де Микола Янович каже: неплохую квартирку я насмотрел на Владимирской. А Кучма йому кажу: так в чем же дело, забирай. Так ну нельзя же, потому что там несколько жиденышей живут. Так выбрось их, — каже Леонід Данилович. От рівень влади.

Я веду це до чого, що справді нам потрібно унормувати це питання, але я особисто сьогодні, чесно кажучи, я боюся, що буде давати ліцензію Міністерство внутрішніх справ. Замість того, щоб була нормальна конкуренція між ними Міністерство внутрішніх справ, особливо у тому складі, який є сьогодні на чолі із Білоконем, який там три дні мав пити, я не знаю, по-моєму вже 30 днів він п’є, бо десь не видно його ніде. Тобто це питання у мене викликає велику тривогу.

І друге питання. Де межа втручання в особисте життя? От я переконаний, що сьогодні у такому варіанті це приймати ще неможна. Бо під цим виглядом влізуть у наше особи…

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Михайло Мельничук, Гірнику підготуватися.

16:14:52

МЕЛЬНИЧУК М.В.

Михайло Мельничук, фракція Соціалістичної партії України.

Шановний Адаме Івановичу, шановні народні депутати, шановні радіослухачі.

По першому законопроекту, який обговорюється, маю на увазі проект Закону про приватну детективну діяльність фракція Соціалістичної партії після довгої дискусії, ми вирішили все-таки підтримати даний законопроект. Безумовно, що така служба потрібна, тим більше, що мої колеги, соціалісти депутати не раз у своїй діяльності мали змогу дивитися, як працюють правоохоронні органи, як вони реагують на звернення громадян. І, безумовно, якщо буде якась альтернатива, а це детективні підприємства чи, будемо говорити, установа, яка можливо би давала свої послуги громадянам. Але з цього приводу я хотів би і зробити деякі застереження, тому що у нас занадто багато сьогодні даже детективів і за народними депутатами спостерігають, і за іншими посадовими особами. Про це ми дізналися з повідомлення посадової особи і бувшого із Служби безпеки України. І тут я хотів би сказати і про тих працівників правоохоронних органів, які могли ще багато дечого зробити корисного для суспільства, для українського народу або для окремих громадян. Це тільки звільняють…. з лав Міністерства внутрішніх справ і Служби безпеки України.

Що стосовно цього законопроекту, ще раз говорю, фракція Соціалістичної партії буде голосувати «за».

Стосовно законопроекту про Службу безпеки, суб’єктів господарювання та інших юридичних осіб та проект закону про охоронну діяльність — обидва ці два законопроекти фракція Соціалістичної партії вирішила не підтримувати. У нас дуже багато є застережень. Не дивлячись на те, ми обмінювалися думками з колегами соціалістами про це да і мали інформацію від наших партактивістів з міст, областей, районів про те, що на сьогоднішній день взагалі ці охоронні відомства, які створені на підприємствах, вони підпорядковані тільки керівнику підприємства. Це повинно бути так. Але вибачте, будь ласка, як добратися акціонеру до свого керівника аби з’ясувати? Його ніхто туди не пропустить, поки не з’ясують, чи він може пройти чи ні.

І слідуюче. Немало випадків є, коли ці охоронні відомства не допускають народних депутатів, коли порушується Закон про статус народного депутата України. От тому ми приймаємо закони, які потім, будемо говорити так, вони діють проти нас, проти народних депутатів і проти народу України. Дякую за увагу.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Гірник. Не бачу. Тоді, будь ласка, Черняк.

16:18:01

ЧЕРНЯК В.К.

Володимир Черняк, фракція Віктора Ющенка «Наша Україна».

Шановні народні депутати, запропоновані законопроекти стукають у двері Верховної Ради, і ми зобов’язані відчинити їм двері. Необхідно ввести в законодавче поле приватну детективну діяльність, охоронну діяльність і діяльність служб безпеки юридичних осіб. Все це вже існує в житті. І в цьому, до речі, існує потреба. А це означає, що ми зобов’язані законодавчо врегулювати всі ці сфери.

Зрозуміло, що це дуже специфічна діяльність. Існують виклики, ризики і небезпека. Але парламент не може заплющити очі і сховати голову, як страус, в пісок. Ми зобов’язані врегулювати. Але ми повинні це зробити філігранно, делікатно, елегантно, унеможлививши зловживання у цій сфері. Але ми не повинні уникати нашого намагання врегулювати ці сфери діяльності.

Виникає питання: чи підтримати законопроекти в першому читанні чи на повторне друге? Існує два варіанти. Взагалі перше читання — це концептуальне читання. На мій погляд, можна було б підтримати концептуально. Але якщо ні, то принаймні на повторне перше для того, щоб дати можливість попрацювати ще і ці законопроекти всі три потім прийняти.

На мій погляд, в процесі доопрацювання законопроектів чи на повторне перше, чи на друге читання потрібно вирішити три основних проблем: перше — забезпечити гарантії правового та соціального захисту осіб, що займаються цими видами діяльності. По-друге, забезпечити законність цих видів діяльності і захистити права людини, щоб цим не скористалися і не були порушені права людини. Забезпечити ефективність цих сфер діяльності.

І третє, вирішити питання про застосування зброї. Це питання є надзвичайно актуальним і делікатним.

Я би поставив питання про зброю в більш широкий контекст: український народ повалив злочинний режим з допомогою такої зброї, як яйце і апельсин. Це космічні символи. Український народ використав космічну зброю. Дякую за увагу.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Шибко. І підготуватися Соломатіну.

16:21:12

ШИБКО В.Я.

Дякую, Адам Іванович.

Шибко, Соціалістична партія України, Дніпропетровщина.

Шановні товариші, шановні колеги! Ви добре розумієте, що ми цю справу знаємо тільки з книжок. Ми начиталися свого часу Шерлока Холмса, сьогодні ми вже штудуємо Пронді і тому подібне. Тому кожен з нас не є фахівцем у цій справі, а якщо не є фахівцем, то, звісно, він може лише виступати відповідно до того, що він начитався і що він знає.

З одного боку, це підкупає. Підкупає тому, що, ну, знаєте, вже є фірми, і їх треба на сьогоднішній день юридично унормувати. І якщо це зробити, то це буде добра справа, і тому фракція наша виступає за те, щоб хоча б унормувати закон, діяльність приватних детективів щодо відповідного закону. Але у мене є чисто такий професійний підхід до…

ГОЛОВУЮЧИЙ. Віталій, вибачте.

Шановні колеги, не зважаючи на чудові мікрофони, я абсолютно не чую, що говорить виступаючий. Будь ласка, тихіше проводьте дискусії.

16:21:12

ШИБКО В.Я.

Але у мене є чисто професійне таке запитання до Юрія Анатолійовича щодо 30-ї статті, де написано «підготовка приватних детективів». Тут написано, що для підготовки, перепідготовки та підвищення рівня кваліфікації кадрів, які здійснюють приватну детективну діяльність, можуть утворюватися недержавні освітні установи, що мають статус юридичної особи. Тобто мова на сьогодні йде, дійсно, що, якщо це готується для приватної фірми, то треба, щоб особа сплачувала необхідне за свою освіту. Але чи не може ця особа сплачувати у тих уже існуючих учбових закладах, які на сьогоднішній день є?

На сьогоднішній день дуже багато їх існує, і наш колега Олександр Маркович, який знає цю справу, він міг би підтвердити, що є сьогодні в Харкові, в Дніпропетровську, у кожному на сьогоднішній день місті існує той чи факультет, чи ціла установа, яка готує ці кадри. То чи є необхідність це закладати у норму закону, для того щоб викликати необхідність знову створювати якісь учбові заклади, не маючи бази, не маючи відповідних кадрів, не маючи відповідних можливостей для того, щоб підготувати фахово цих спеціалістів?

Тому я гадаю, що ми на сьогоднішній день повинні якось критично подивитися на цю статтю і зосередити необхідність підготовки цих кадрів уже в існуючих учбових закладах, дійсно, на платній основі, тому що це для приватних фірм, для того щоб від цього вигравала держава і ми не робили якісь такі учбові заклади, які можуть некваліфіковано готувати цих фахівців. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Соломатін.

16:24:11

СОЛОМАТІН Ю.П.

Юрій Соломатін, фракція комуністів.

Шановні колеги, ми розглядаємо три дуже близькі по суті законопроекти, і ми з вами є свідками того, як навіть і така діяльність, як правоохоронна, вона розпадається, вона приватизується, і з’являються пропозиції здійснювати навіть приватну детективну діяльність. А я нарешті все ж таки сподіваюся, що наступить такий час, коли у нас будуть одні правоохоронні органи, і вони будуть, дійсно, прислуговувати народу, а не тим кланам і корпоративним структурам, які виникли в Україні за останнє десятиріччя.

Я хотів би зосередити нашу спільну увагу на законопроекті 5738 «Про службу безпеки суб’єктів господарювання та інших юридичних осіб». Впадає в очі, що цей законопроект в певній мірі не кореспондує своєю назвою з Господарським кодексом України, який під суб’єктами господарювання розуміє не лише господарські організації, юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього кодексу, інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку, а також — увага! — громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані, відповідно до закону, як підприємці. Окрім того, філії, представництва, інші відокремлені підрозділи. Дивіться статтю 55 Господарського кодексу України. Оскільки у проекті закону з усього наведеного переліку суб’єктів господарювання йдеться тільки про господарські організації, то саме це і насамперед слід було би врахувати в його назві та тексті. Крім того, не зовсім зрозуміла сфера застосування цього закону, тому доцільно було б його доповнити окремою статтею «Сфера застосування закону», в якій указати, що даний закон не поширюється на діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування, в тому числі на порядок створення і функціонування їх відомчих служб охорони. Ну те, що зазначений законопроект не зовсім кореспондує з проектом закону про охоронну діяльність, який вже згадувався, так само цей недолік він є і він наочний. Тому я хотів би запропонувати, щоб зазначений законопроект був наданий на повторне перше читання…….

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, дякую. Обговорення питання завершено. Будь ласка, перший заступник міністра Внутрішніх справ Михайло Васильович Корнієнко.

КОРНІЄНКО М.В.

Шановний Адаме Івановичу! Шановні народні депутати! Дійсно, ті закони, які виносяться сьогодні в пакеті вони потрібні, і про це висловлювалися практично всі ті, хто їх представляв, і ті, хто їх обговорював. Але МВС вносило пропозицію до відповідних комітетів Верховної Ради про суттєве їх доопрацювання. Ну я не буду їх аналізувати, вони дуже добре проаналізовані ці питання у висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради.

З ними можна погодитися. Це і неузгодженість з Конституцією, з певними статтями Конституції, це і неузгодженість з рядом Законів і про оперативно-розшукову діяльність, і з Цивільним кодексом, і з іншими законами. Тому треба було би це все доопрацювати. У нас є така пропозиція доопрацювати їх спільно із спеціалістами із МВС, із Міністерства юстиції, із інших структур і потім винести їх на обговорення. Я повторюю, що вони конче потрібні суспільству, вони конче потрібні нашій державі.

І, що стосується виступу Леоніда Михайловича, я розумію, що це емоції, вони негативні, але в МВС працює більше 200 тисяч чоловік. які працюють, Леоніде Михайловичу, добросовісно, і не можна називати бандитами, тому що потрібно називати конкретні прізвища і конкретизувати все це. Я думаю, що це негативні емоції, які МВС не може підтримати. Дякую за увагу.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, хвилина для заключення, Юрію Анатолійовичу.

16:29:23

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін, Партія захисників Вітчизни, «Солідарність» Блоку «Наша Україна».

Шановні народні депутати! Я з вдячністю вислухав всі виступи, які сьогодні були. Я бачу поки що, що оте тормозіння, яке у нас іде 14 років, Росія вже скільки років працює з цими законами, інші країни працюють, а у нас ще є несприйняття, абсолютно несприйняття.

До речі, той закон, який я називаю, не називається «про приватну діяльність», а «про детективну діяльність». Це щоб було зрозуміло, бо можуть бути суб’єкти різних форм власності. І у статті 10 ми забороняємо збирати відомості пов’язані з особистим життям, політичними, релігійними переконаннями, чинити дії, що порушують таємницю листування, телефонних розмов, телеграфних повідомлень. І мені прикро, що просто не ознайомилися з тим, що сьогодні так, як здійснюють охорону, то якраз порушують права і депутатів у тому числі. Зайдіть у газету чи видавництво, зайдіть на любий …

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, ще одну хвилину, Юрій Анатолійович, Ви ж вмієте все.

16:30:55

КАРМАЗІН Ю.А.

Я можу, ну, шановні народні депутати, я що вас прошу, ви под…. Да що таке? Ви подивіться, ви подивіться , будь ласка, (я по трьом законам доповідаю, по трьом, спасибі) і тому ви подивіться, будь ласка, як ми живемо сьогодні, в якій країні, ми хочемо її зробити демократичною. І для цього нам треба демократичні закони. Повірте, що кожен із цих законів наближає нас до цивілізації і вводить всіх хто прийнятий незаконно не правильно в правове русло, подивіться інший закон, про службу безпеки суб’єктів господарювання, ми чітко забороняємо тим, хто раніше засуджений, тим хто має порушену справу, хто перебуває на обліку, на якомусь, хто звинувачується у злочині, хто не досяг повноліття, а …. взагалі до 21 віку. Ми не дозволяємо їм. І це я пропонував, щоб все-таки був контроль МВС, але у МВС є бажання не допускати, щоб не було конкуруючих фірм в державній охороні. Люди, давайте подумаємо, чи розумно ми робимо, якщо ми не приймемо цих Законів, коли все існує, тільки існує без законно, тому я просив би вас

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юрій Анатолійович. Так з мотивів голосування одна хвилина Кафарський.

16:32:17

КАФАРСЬКИЙ В.І.

Шановні колеги, проблема надзвичайно складна, але потребує вирішення. Сьогодні я обмінювався словами з депутатами, і вони в деяких випадках так відносяться, ну, не дуже серйозно до цього закону, я приведу один аргумент: коли іде слідство, втрутитися ніхто не може, але і слідство буває не вірним і приводить до того, що людина незаконно сидить в тюрмі, ми не можемо сьогодні громадянським суспільством впливати на МВС. І як раз Закон про приватну детективну діяльність відкриває можливість проводити паралельне слідство, не порушуючи закон і право слідчих органів і прокуратури займатися тим самим для того, щоб захистити від невірних рішень, які можуть прийматися на рівні наших державних безконтрольних інститутів.

Тому я вважаю, що цей закон потрібно прийняти. Більше того, у кожному банку сьогодні створена служба безпеки господарювання, яка не служба охорони, а служба безпеки. Чи може сьогодні банк дати кредит, не перевіривши можливості того, хто бере мільйонні кредити. Таким чином, і цю річ треба включати в систему…

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Сідайте, будь ласка.

Шановні колеги, обговорення питання завершено. Буквально декілька слів. Перше. Абсолютно праві всі ті, хто говорив, що, дійсно, це треба унормувати. Тут правий Кармазін, який казав: все одно це діє беззаконно. Треба зробити, але треба зробити такі закони, які б дійсно гарантувати законність діяльності поки що цих беззаконних формувань.

І друге. Шановні колеги народні депутати, я дуже вас прошу, вас слухає 40 мільйонів населення, не дискредитуйте, будь ласка, Верховної Ради, не вживайте не парламентських висловлювань. Ви маєте право говорити, що хочете, але у рамках дозволеної людської етики. Тому, будь ласка, я ставлю на голосування закони, які ми обговорили.

Ставиться на голосування законопроект про приватну детективну діяльність (реєстраційний номер 5380). Прошу голосувати.

16:35:11

За-242

Прийнято у першому читанні.

Оставить комментарий